Brokoli Karnabahar Graten


Geçen gün pazarda karnabahar gördüm, mevsiminde tüketmeye alışkınım, ancak yine de öyle küçük ve körpe görünüyordu ki, dayanamayıp aldım. Yine ufak iki kök brokoli ile birlikte eve döndüğümde, Deniz'in en çok sevdiği yemeği pişirmeye kararlıydım. Bu yemeği ne zaman pişirsem, reddetmeden yedi bütün kış. Yaz günü kıştan kalma bir tarif... Doyurucu, lezzetli ve hafif ...

Malzemeler:
Ufak bir karnabahar
İki ufak kök brokoli
1 patates
1 paket krema (ben daha koyu kıvamı olması nedeniyle Tikveşli tercih ediyorum)
1 yumurta
2-3 yemek kaşığı tereyağ
2-3 yemek kaşığı un
1,5 su bardağı süt
Tuz
Taze çekilmiş karabiber
200 gr. kaşar

Karnabahar ve brokoliyi biraz yumuşayana kadar (20-25 dakika tencerede, 6-8 dakika düdüklü tencerde) haşlayın. Ben daha vitaminli olması adına düdüklü tencere kullanıyorum. Bir borcamın dibini tereyağı ile yağlayın, patatesi ince halkalar halinde dilimleyerek borcamın dibine yayın. Üzerine haşladığınız brokoli ve karnabaharı koyun. Bir tencerede tereyağını eritin, unu kavurun, un pembeleşince sütü ekleyin. Karışım göz göz olduğunda ocaktan alın ve blender'dan geçirerek pürüzsüz olmasını sağlayın. Karışım biraz ılıdığında içerisine bir paket krema ile birlikte 1 yumurta kırarak çırpıcı ile karıştırın. Tuz, karabiber ekledikten sonra beşamel sosu borcamdaki sebzelerin üzerine gezdirin. Borcamı 170 derecede ısınmış fırında yaklaşık 30-40 dakika pişirin. bir çatalla en alttaki patateslerin pişip pişmediğini kontrol ettikten sonra, patatesler pişmişse kaşar rendesini ekleyerek, üzeri nar gibi kızarıncaya kadar fırında tutun. Sıcak servis edilmesi gereken bu yemeği aynı gün tüketmenizi öneririm. Bu tarifi bana öğrettiği için Keriman Teyze'ye teşekkürler...

Yorumlar

Popüler Yayınlar