Meyveli Bisküvili Pasta (Gingered Pear and Raspberry Pandowdy)


Tarif (Gingered Pear and Raspberry Pandowdy) "Rustic Fruit Desserts" kitabından. Bu tatlıya tam olarak ne desem bilemedim. Pasta çok iddialı bir kelime gibi... Daha çok meyve katmanı üzerinde yer alan bisküvi gibi düşünülebilir. Her mevsim taze meyvelerle denenebilir. Son derece hafif ve çok lezzetli. Armut, ahududu ve zencefilin bir araya gelmesi çok farklı, alışık olmadığınız bir lezzet bırakacak ağzınızda. Özellikle ılık ılık yenmesini tavsiye ediyorum, mesela piştikten yarım saat sonra.

Yalnız ben pişirirken bir hata yaparak kelepçeli kalıp kullandım. Meyve suları bisküvi pişerken devamlı olarak fıkırdayıp duracak ve en son ağdalı bir kıvam alacak. Ben kelepçeli kalıbı fırına sokarken genelde etrafını alüminyum folyo ile sıkıca sarıyorum. Buna rağmen, fırınıma meyve suları aktı. Bu nedenle, tarifi yeniden denediğimde kesinlikle derin bir fırın kabı kullanacağım.

Ben tarifin orjinaline sadık kalarak, armutlu, ahududulu pişirdim. En güzel tarafı bisküvi hamurunda yer alan şekerlenmiş zencefil parçaları. Şekerlenmiş zencefili aktardan alabilirsiniz. Hiç beklemediğiniz anda damağınıza ufak bir sürpriz yapacak bu ufak parçalar. Yanında vanilyalı dondurma ile servis edebilirsiniz.

Malzemeler:

1 yemek kaşığı tereyağı, oda sıcaklığında (fırın kabını yağlamak için)

Meyve Dolgusu için:
1/2 cup şeker
2 yemek kaşığı ve 1 tatlı kaşığı mısır nişastası
1 tutam tuz
4 büyük armut (soyulmuş ve dilimlenmiş)
1 yemek kaşığı limon suyu
2 cup ahududu (dondurulmuş ahududu kullandım)
1 yemek kaşığı küp küp doğranmış tereyağı (soğuk)

Bisküvi için:
1 dolu cup ve 3/4 cup un
3 yemek kaşığı ve 1 tatlı kaşığı şeker
3/4 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 tutam tuz
10 yemek kaşığı küp küp doğranmış tereyağı (soğuk)

1/3 cup minik minik doğranmış şekerlenmiş zencefil (aktardan bulunabilir)
2/3 cup ve 1 yemek kaşığı krema (Pınar'ın kreması daha sıvı olduğu için hamurun daha kolay toparlanmasını sağlıyor)



Malzemelerde yer alan ölçü, Amerikan tariflerinde sıkça kullanılan "cup". 1 cup yaklaşık 236 ml. Ölçü kaplarını kullanmanızı tavsiye ederim. Ancak, bu kaplardan yoksa, Türkiye'de ki su bardaklari genelde 200 ml ile 250 ml arasinda degiştiğinden, büyükçe bir su bardağını ölçü kabı olarak kullanabilirsiniz. Ben yine de listelerken "cup" ifadesini kullanmaya dikkat ettim.


Meyveleri ve meyve dolgusu için yer alan bütün malzemeleri elinizle karıştırıp, yağladığınız kalıba yerleştirin. Küp küp tereyağını en üste dağıtın. 170 derecede ısınmış fırına bu kabı yerleştirip, hamurunuzu hazırlamaya başlayın. Her ne kadar hamur zor bir araya gelecek gibi görünse de, oldukça hızla şekillenen bir hamur bu.

Un, tuz ve kabartma tozunu eleyin, içerisine tereyağını katıp, tereyağı bezelye büyüklüğüne gelene kadar elinizle tereyağını un ile birlikte ovun. Daha sonra içerisine kremayı ve diğer malzemeleri katarak hamurunuzu hazırlayın ve fırın kabınızın üzerini örtecek şekilde incelterek, daire yapın. Daha sonra fırından çıkarmış olduğunuz kabın (meyve suları kabarcıklar ve güzel kokular çıkarıyor olacak) üzerine yerleştirin. Bisküvi katmanı kızarıncaya kadar (yaklaşık 1 saat) pişirin. Üst katmanın yanmaması adına, son 20 dakikada üzerine alüminyum folyo yerleştirmeniz gerekebilir. Yarım saat sonra vanilyalı dondurma ile servis yapabilirsiniz.







Yorumlar

Popüler Yayınlar