Granola




Kahvaltı etmeyi çok istiyorum. Hatta, kahvaltı yapınca mutlu oluyorum. Ama sabahları tatlı telaşla buna ayıracak en fazla 5 dakikam oluyor. Hazır şeyler yemeyi sevmiyorum, bu yüzden Granola benim için muhteşem bir keşif oldu. Üstelik sağlıklı olmasının yanı sıra, uzun süre tokluk hissi veriyor. İçine hangi malzemeden isterseniz koyabilirsiniz, pek çok değişik çeşidi deneyebilirsiniz. Değişik kuruyemişler, - yaş ya da kuru - çeşit çeşit meyveler... Malzemeler aşağıda, ancak ölçüleri yok. Bütün malzemelerden istediğiniz kadar koyabilirsiniz. Ben kapaklı cam bir kase kullandım, yulaf ezmesi için ölçüm buydu. Diğerlerini istediğim kadar ekledim.

Malzemeler:

- İstediğiniz kadar yulaf ezmesi,
- Çekirdek içi,
- Yaban mersini,
- Çiğ badem
- Bal
- Damla çikolata


Bademleri ve çekirdekleri kavurun. Tepsi içerisine koyduğunuz yulaf ezmesine yaklaşık 3 dakika karıştırılarak kavrulmuş badem ve çekirdekleri koyduktan sonra istediğiniz kadar bal ekleyin. Karıştırın. Tepside hafifçe kızarana kadar fırında tutun. Arada karıştırmanız eşit şekilde kızarmasını sağlayacaktır. Dikkat edin, içerisinde bal olduğu için bir anda yanabilir.


Fırından çıktıktan sonra yaban mersinini ekleyin. Çikolatanın erimesini istiyorsanız sıcakken, değilse soğuduktan sonra ekleyebilir, kapaklı cam bir kasede muhafaza edebilirsiniz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar